Blog / Nieuw logo voor productiehuis Eric Goens

Nieuw logo voor productiehuis Eric Goens

31-03-2015

Het NieuwsHuis. Duidelijker kan een naam niet zijn. Alles wat dit productiehuis maakt heeft een journalistieke grondslag. De naam is het mission statement.
Het is dan ook niet voor niets het bedrijf van Eric Goens, journalist en voormalig directeur informatie bij VTM. Of beter: het productiehuis van Eric Goens.
Op de erelijst van de programmamaker : "Kroost", "Schild en Vriend" of het 'Het Jaar van’ op VTM. 
Stuk voor stuk pareltjes. Daarom was het ook tijd voor een pareltje van een logo.
Enter HannibalNa een uitvoerige briefing (van zo'n journalist verwacht je niets anders) werd duidelijk dat we op zoek moesten naar een logo dat opvallend was. Niet schreeuwerig, toch apart en onderscheidend van de rest van de productiehuizen. 
Bovendien moest het logo herkenbaar zijn in de aftiteling van de programma's. Uiteindelijk kozen we voor een opvallend geel in een visual die tegelijk een citaat voorstelt en het grondplan van een huis (met open deurtje). 

Get in touch? Click here!