Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Elke 5 seconden verliest iemand in Sub-Sahara-Afrika het zicht. Oorzaak? Een gebrek aan toegang tot oogzorg. Zo lijden meer dan 4.5 miljoen mensen aan vermijdbare blindheid. Licht voor de wereld voert al jaren strijd tegen dit onrecht. Naar aanleiding van "World Sight Day" lanceerden we samen de campagne Ongezien Afrika. 

Laat Afrika niet ongezien blijven

De natuur van Afrika is fantastisch om te zien. Miljoenen toeristen komen jaarlijks die pracht bewonderen. Maar voor veel mensen ter plaatse blijft die schoonheid letterlijk ongezien. Zij lijden aan een vorm van vermijdbare blindheid. Met dat inzicht ontwikkelden we de campagne Ongezien Afrika. Centraal in die campagne staat een bioscoopspot. Die lijkt eerst op een toeristische spot voor Afrika, maar verandert al snel van toon. 

Teken de petitie

Met de slogan "Laat Afrika niet ongezien blijven", roepen we op om een petitie voor betere oogzorg te ondertekenen. World Sight Day was het het startpunt van de campagne. Een PR campagne (ism Wavemakers), influencer marketing, advertising op Tiktok- en Meta en bioscoopfilm gidsten de bezoekers naar een campagnesite waar de petitie massaal werd ondertekend. 

  • Ambitie van de klant: 2.250 handtekeningen (e-mailadressen)
  • Resultaat: 2.508 handtekeningen (111.5% target) 💪